اخبار جامع تخصصی لوازم آشپزخانه اخبار جامع تخصصی لوازم آشپزخانه .

اخبار جامع تخصصی لوازم آشپزخانه

چگونه بهترین تلویزیون جدید گیمینگ 2021 را انتخاب کنیم؟

 

بیشتر تولیدکنندگان تلویزیون، محصولات خود را باهدف تماشای باکیفیت فیلم و سریال تولید می‌کنند، این درحالی است که ویژگی‌های لازم برای تماشای فیلم، با ویژگی‌های لازم برای گیمینگ یکسان نیستند! درواقع، ممکن است یک تلویزیون عملکرد مناسبی داشته باشد، اما برای گیمینگ ضعیف عمل کند. از این رو، هنگام خرید تلویزیون جدید 2021 لازم است که یک سری ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را درنظر داشته باشید. اگر به‌دنبال راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

تلویزیون گیمینگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

هدف از تولید تلویزیون گیمینگ آن است که گیمرها هنگام بازی، تصاویر را باکیفیت و بدون تاخیر مشاهده کنند. فاکتورهایی که باید برای تهیه این تلویزیون‌ها درنظر داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

  • حداقل افت سرعت: مناسب‌ترین تلویزیون برای گیمینگ آنهایی هستند که حداقل میزان تاخیر را دارند. در حالت ایده آل، نرخ تاخیر باید ۳۰ میلی متر یا کمتر باشد.
  • نرخ نوسازی: اگر یک گیمر معمولی هستید تلویزیون با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز برای شما کفایت می‌کند، اما برای گیمرهای رقابتی و حرفه‌ای بهتر است که تلویزیون‌هایی با نرخ ۱۲۰ هرتز تهیه شود.
  • کیفیت تصویر و رزولوشن: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در کیفیت نمایش صحنه‌های بازی، ویژگی 4K است که افکت‌های بازی را به‌خوبی نمایش می‌دهد.
  • بازه‌ پویایی بالا (HDR): این قابلیت به تلویزیون‌های جدید اضافه شده که باعث بهبود رنگ و کنتراست تصاویر می‌شود.
  • زمان پاسخگویی یا Response time: زمان پاسخگویی در تلویزیون‌های گیمینگ رقمی بین ۵ تا ۷ میلی ثانیه دارند که این نرخ در تلویزیون‌های معمولی ۱۵ میلی ثانیه است.
  • عمق نمایش داده (Bit Depth): هر چه عمق نمایش داده بیشتر باشد تصاویر بازی با کیفیت و کارایی بیشتری نمایش داده می شوند. تلویزیون‌های اولد معمولا با صفحه نمایش با عمق نمایش داده ۱۰ بیت و انواع دیگر تلویزیون‌ها عمق نمایش داده ۸ بیت دارند.

حداقل افت سرعت

قبل از اینکه نگران کیفیت تصویر یا هر ویژگی دیگر در تلویزیون گیمینگ خود باشید باید نرخ تاخیر آن را بررسی کنید! نرخ تاخیر مدت زمانی است که طول می‌کشد تا تلویزیون شما یک تصویر را روی صفحه نمایش نشان دهد. همانطور که می‌دانید، هنگام بازی کوچک‌ترین تاخیر در نمایش تصاویر می‌تواند در واکنش به موانع یا دشمنان تاثیرگذار باشد.

بیشتر تلویزیون ها حدود ۶۰ میلی ثانیه تاخیر دارند که این نرخ برای بازیکنان حرفه‌ای بسیار زیاد تلقی می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم که برای گیمینگ، تلویزیونی با نرخ تاخیر ۳۰ میلی متر یا کمتر تهیه کنید.

دلیل اینکه گفتیم پیش از کیفیت تصویر، ‌نرخ تاخیر را بررسی کنید آن است که در بسیاری از تلویزیون‌های 4k و HDR باوجود کیفیت عالی، نرخ تاخیر بسیار بالا است که این موضوع می‌تواند هنگام بازی کردن دردسرساز باشد.

نرخ نوسازی

به بازتولید فریم‌های تولید شده توسط دستگاه فرستنده در مقیاس ثانیه نرخ نوسازی یا Refresh rate می‌گویند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که نرخ نوسازی بی‌معنی است و چشم انسان نمی‌تواند تفاوت بین 60 و 120 هرتز را تشخیص دهد. درصورتی که مغز انسان می‌تواند در برابر تغییر محرک‌های بینایی در یک میلی ثانیه (1/1000 ثانیه) واکنش نشان دهد!

البته ممکن است که شما به تلویزیون ۱۲۰ هرتز احتیاج نداشته باشید، چراکه معمولا نرخ نوسازی بالا باعث ارائه کیفیت بصری خام می‌شود. درنتیجه، اگر شما یک بازی کننده رقابتی هستید یا از قبل به نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز عادت کرده‌اید، احتمالا یک تلویزیون ۱۲۰ هرتزی بهترین گزینه است. اما اگر به‌صورت تفریحی بازی می‌کنید، خیلی درمورد نرخ نوسازی حساس نباشید.

کیفیت تصویر و رزولوشن

بازی در یک تلویزیون با کیفیت تصویر 4k بسیار هیجان‌انگیز است، چراکه تمام افکت‌های بازی مانند صحنه‌های انفجار، آتش و… طبیعی‌تر نشان داده می‌شوند. البته، این ویژگی زمانی ارزشمند است که صفحه نمایش تلویزیون جدید شما 45 اینچ یا بزرگتر باشد. زیرا، در صفحه‌های کوچک‌تر از 45 اینچ، تفاوت بین 1080p و 4K خیلی مشهود نیست.

 اگرچه ممکن است یک تلویزیون 4K برای کنسول‌های فعلی شما مفید نباشد، اما وقتی نسل بعدی کنسول‌ها عرضه می‌شود، از خودتان بخاطر خرید تلویزیون گیمینگ 4K تشکر خواهید کرد.

بازه پویایی بالا (HDR)

کلمه HDR مخفف High Dynamic Range است که وجود آن در صفحه نمایش موجب غنی شدن رنگ‌ها، افزایش کنتراست و به‌طور کلی افزایش کیفیت تصویر می‌شود. برخلاف K4 که معیاری برای رزولوشن به‌حساب می‌آید و باید باتوجه به اندازه صفحه نمایش انتخاب شود، وجود HDR همیشه ارزشش را دارد.

این ویژگی تصاویری با جزئیات بالا ارائه می‌دهد که در هر صفحه نمایش با اندازه‌های مختلف قابل مشاهده است. به‌عنوان راهننمای خرید تلویزیون گیمینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید حتما بعد از نرخ تاخیر، بازه پویایی تلویزیون را درنظر داشته باشید.

زمان پاسخگویی یا Response time

زمان پاسخگویی به زمان مورد نیاز برای تغییر در نمایش پیکسل و انتقال اطلاعات از دستگاه فرستنده و بازگشت آن برای پردازش گفته می‌شود. برای مثال، بعد از اینکه شما یکی از کلیدهای کنترلر را می‌فشارید، مدت زمانی طول می‌کشد تا کنسول دستور مورد نظر را پردازش کند. هرچه زمان پاسخگویی کمتر باشد، کارایی تلویزیون و کیفیت نمایش تصاویر بهتر می‌شود. درحال حاضر، صفحه نمایش‌های گیمینگ با زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه هم تولید شده‌اند.

عمق نمایش داده (Bit Depth)

 

یکی از ویژگی های صفحه نمایش که در ارائه تصاویر نقشی بسیار کاربردی دارد، عمق نمایش داده است. هر صفحه نمایش با توان و سرعتی متفاوت داده‌ها را پردازش می‌کند. درحال حاضر، بیشتر تلویزیون‌هایی که در بازار موجود هستند عمق نمایش داده ۸ بیت و ۱۰ بیت دارند که عدد بزرگتر معمولا در صفحه نمایش‌ تلویزیون های اولد دیده می‌شود.

تلویزیون OLED برای گیمینگ بهتر است یا LED؟

در تلویزیون‌های OLED، هر پیکسل توانایی خاموش و روشن شدن جداگانه نسبت به پیکسل همسایه خود را دارد، درحالی‌که در تلویزیون‌های LED ، پیکسل‌ها نور خود را از یک پنل در پس زمینه دریافت می‌کنند. گرچه کیفیت تلویزیون‌های اولد با گزینه‌های دیگر قابل مقایسه نیستند، اما به‌عنوان راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ، باید بگوییم که این گزینه در برخی مواقع ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

باتوجه به نحوه عملکرد آنها، صفحه های OLED بیشتر از LCD معمولی مستعد سوختن هستند. این موضوع برای گیمرهای حرفه‌ای که بیش از 10 ساعت در روز را صرف بازی می‌کنند مشکل‌ساز است.

همچنین، مسئله تاری تصاویر وجود دارد. دربرخی مواقع در تلویزیون‌های اولد با نرخ نوسازی بالاتر از 60 هرتز، تصاویر به‌صورت تار نمایش داده می‌شوند. این یک مسئله ذاتی در نمایشگرهای OLED است، زیرا روشن و خاموش شدن پیکسل‌ها چند میلی ثانیه زمان می‌برد. بنابراین، اگر فکر می‌کنید که حتما باید یک نمایشگر 120 هرتزی داشته باشید، نمایشگرهای LCD انتخاب مناسب شما هستند.

قیمت تلویزیون های گیمینگ

قیمت تلویزیون گیمینگ بسته به عوامل مختلفی از جمله اندازه صفحه نمایش، کیفیت تصویر، نوع صفحه نمایش و… متفاوت است. شما می‌توانید به‌راحتی برای خرید یک تلویزیون اولد با کیفیت 4k اقدام کنید تا بهترین تجربه گیمینگ در تلویزیون را داشته باشید، ‌اما این نکته را فراموش نکنید که این تلویزیون‌ها نسبت به LED و LCD  قیمت بالاتری دارند. بنابراین، لازم است که باتوجه به میزان بودجه خود و درنظر گرفتن شرایط تصمیم درست را بگیرید.

تلویزیون گیمینگ تخت بخریم یا منحنی؟

این روزها با طراحی صفحه نمایش‌های منحنی توجه بسیاری از جوانان گیمر به این نوآوری جلب شده است. در این مورد باید بگوییم که صفحه نمایش‌های منحنی در سایز کوچک یا متوسط برای گیمینگ چندان مناسب نیستند و هیجان لازم را منتقل نمی‌کنند. اما اگر قصد خرید یک تلویزیون گیمینگ با صفحه نمایش بزرگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما طراحی‌های منحنی را درنظر داشته باشید. صفحه‌های منحنی در سایز بزرگ فضای بسیار هیجان انگیزی ایجاد می‌کنند، به‌طوریکه از کیفیت تصاویر و نحوه نمایش آنها شگفت‌زده خواهید شد.

معرفی بهترین تلویزیون‌های گیمینگ

هرچه به محبوبیت بازی‌های ویدیویی اضافه می‌شود، تولیدکنندگان تلویزیون هم محصولاتی با کیفیت‌ بیشتر، تاخیر کمتر و زمان پاسخگویی بالاتر عرضه می‌کنند. درادامه برخی از بهترین گزینه‌های خرید تلویزیون گیمینگ را آورده‌ایم.

Samsung QN90A QLED

بهترین تلویزیون گیمینگ در برند سامسونگ، مدل QN90A QLED است که در سال 2021 روانه بازار شد. این تلویزیون کیفیت تصویر استثنایی ارائه می‌دهد و عملکرد آن برای گیمینگ بسیار خوب شناخته شده است. آنچه این گزینه را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند عملکرد بازتاب فوق العاده آن و نور پس زمینه Mini LED است که باعث می‌شود تصاویر از روشنایی بیشتری برخوردار شوند.

این گزینه همچنین باعث برجسته شدن تصاویر در محتواهای HDR می‌شود و از فرمت HDR10 + HDR پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون با یک پنل 120 هرتزی طراحی شده که دارای ورودی HDMI 2.1 است، درنتیجه، شما می‌توانید با استفاده از آن بازی‌های 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه از Xbox Series X یا PS5 انجام دهید. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پشتیبانی VRR، تاخیر کم و زمان پاسخگویی سریع اشاره کرد.

LG C1 OLED

تلویزیون گیمینگ ال‌جی مدل C1 OLED، یکی از بهترین تلویزیون‌های بازی است که با چهار پورت HDMI 2.1  طراحی شده تا شما اگر می‌خواهید PS5 و Xbox Series X خود را به هم متصل کنید. این تلویزیون از تمام رزولوشن‌ها تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، صفحه OLED آن دارای پیکسل‌های خودنور است و کنتراست بی‌نظیری ارائه می‌دهد.

زمان پاسخگویی در این تلویزیون در لحظه است، بنابراین، تصاویر با حرکت سریع، بسیار شفاف و بدون تار شدن نمایش داده می‌شوند. صفحه نمایش این تلویزیون از نرخ نوسازی متغیر FreeSync و HDMI Forum (VRR) برای کاهش خرابی پشتیبانی می‌کند. کنتراست استثنایی این گزینه می‌تواند تجربه رضایت بخشی از گیمینگ را ارائه دهد.

Samsung Q70T

سامسونگ Q70T، یک انتخاب عالی در بین تلویزیون‌های میان‌رده به‌حساب می‌آید که افراد با بودجه کم می‌توانند به‌راحتی آن را تهیه کنند. این گزینه تقریبا با همان ویژگی‌های Q90 QLED طراحی شده و همان صفحه بدون حاشیه با HDR مناسب و طیف خوبی از رنگ‌های غنی را ارائه می‌دهد. نرخ تاخیر در این تلویزیون 14میلی متر است و تمام اتصالات به‌طور مستقیم به صفحه پشت آن متصل می‌شوند. اگر  قیمت برای شما اهمیت دارد، این گزینه می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

کلام آخر

 

در این مقاله سعی کردیم که به‌عنوان یک راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ تمام ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید در نظر داشته باشید را بیان کنیم. علاوه‌بر آن به معرفی برخی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ پرداختیم تا شما باتوجه به بودجه و ویژگی‌های مورد علاقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هرگونه اطلاعات درمورد انواع گوشی ازجمله گوشی گیمینگ را می‌توانید از سایت فروشگاه اینترنتی دوزین کالا کسب کنید و با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید.

از بین مدل‌های نام برده شده تلویزیون گیمینگ، انتخاب شما کدام یک خواهد بود؟

بهترین تلویزیون های گیمینگ در سال ۲۰۲۱

با افزایش طرفداران کنسول‌های بازی و بازی‌های ویدیویی، اکثر برندهای بزرگ دنیا در تولید تلویزیون‌های خود، این نکته را در نظر گرفته‌اند و تلاش کرده‌اند تلویزیون‌هایی مناسب برای گیم تولید کنند.

تجربه یک بازی با کیفیت بالا و بی‌دردسر، خواسته‌ی هر گیمری می‌باشد. اما تنها با داشتن یک کنسول خوب و قدرتمند این امر امکان پذیر نبوده و برای کسب این تجربه لذت بخش شما به یک تلویزیون مناسب بازی با بهترین ویژگی‌ها هستید.

در انتخاب بهترین تلویزیون‌های گیمینگ عوامل مهم مختلف و متعددی وجود دارند که در ادامه به بررسی مهم‌ترین این عوامل خواهیم پرداخت.

عوامل مهم در انتخاب تلویزیون‌های گیمینگ

در انتخاب تلویزیون‌های مخصوص گیم، نکات مهمی وجود دارند که برای کسب لذت کامل از بازی خود باید مورد توجه قرار بدهید.

سرعت عمل

هنگام بازی کردن، دستوراتی که با دسته کنسول به بازی اعمال می‌کنید، در تلویزیون‌های مختلف با زمان‌های متفاوتی به تلویزیون می‌رسند. به این زمان ارسال دستور به تلویزیون، سرعت عمل ورودی تلویزیون گفته می‌شود.

از جمله مهم‌ترین عوامل سرعت عمل می‌باشد که تاثیر مستقیمی بر لذت بردن یا نبردن ما از بازی دارد.

در تلویزیون‌های با سرعت عمل پایین، تلویزیون دستورات اجرایی شما را دیرتر دریافت می‌کند به عنوان مثال دیرتر شلیک می‌کند، دیرتر پاس می‌دهد و … که در این حالت به احتمال زیاد شما را از بازی کردن پشیمان خواهد کرد.

نرخ تازه سازی تصاویر

نرخ تازه‌سازی تصاویر در بازی‌های پر سرعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نرخ تازه‌سازی بالا باعث از بین رفتن تار بودن صفحه و کند بودن بازی خواهد شد.

در صورتی که شما از تلویزیونی با نرخ تازه‌سازی پایین استفاده کنید، بازی‌هایی که سرعت بالایی دارند مانند بازی‌های مسابقات ماشین سواری، موتورسواری و … را نمی‌توانید به خوبی بازی کرده و در اجرا این بازی‌ها با مشکل مواجه خواهید بود.

اتصال

اتصال کنسول‌های بازی به تلویزیون‌ها از طریق درگاه‌های HDMI صورت می‌گیرد که تقریبا تمامی تلویزیون‌های امروزی از این درگاه‌ها پشتیبانی می‌کنند.

با این حال برای پشتیبانی از کنسول‌ها در برخی از دستگاه‌ها، نیاز به درگاه HDMI 2.0 می‌باشد. بهتر است برای راحتی خیال، تلویزیون‌هایی با درگاه‌های HDMI 2.0 خریداری کنید.

حالت بازی

تلویزیون‌های امروزی حالت‌های مختلفی مانند حالت سینما، حالت صوتی و …. دارند. در برخی از تلویزیون‌ها، حالت بازی نیز در میان این حالت‌ها موجود می‌باشد که تاثیر بسزایی در کیفیت بازی و سرعت عمل تلویزیون در هنگام بازی کردن دارند.

در این حالت سرعت عمل تلویزیون تقریبا ۲ برابر شده و تجربه لذت بخش‌تری خواهید داشت.

رنگ

کنتراست مناسب، رنگ مشکی عمیق، تصویر درخشان و … عواملی هستند که در کیفیت تصویر تلویزیون تاثیر می‌گذارند.

کیفیت تصویر تلویزیون خود نیز یکی از عوامل مهم در لذت بردن از بازی می‌باشد.

برای چک کردن این عامل در هنگام خرید بهترین تلویزیون‌های گیمینگ، می‌توانید به داشتن استاندارد HDR توجه نمایید.

استاندارد High Dynamic Range یا همان HDR امکان نمایش طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها از تاریک‌ترین رنگ تا روشن‌ترین رنگ را در تلویزیون ایجاد می‌کند.

اکثر تلویزیون‌های ساخته شده از سال 2018 به بعد، دارای استاندارد HDR10 می‌باشند.

اندازه تصویر و سیستم صدا

در انتخاب اندازه تصویر در بهترین تلویزیون‌های گیمینگ، اگر مبحث هزینه را کنار بگذاریم، اندازه تلویزیون به فاصله نشستن شما تا تلویزیون بستگی دارد.

به طور کلی فاصله نشستن شما از تلویزیون باید ۱ تا ۱.۵ برابر اندازه تلویزیون باشد. به عنوان مثال در حالتی که شما قصد دارید در فاصله ۱.۵ متری از تلویزیون نشسته و بازی کنید، بهتر است از تلویزیونی با اندازه ۴۹ الی ۶۰ اینچی استفاده کنید.

سیستم‌های صوتی نیز تاثیر زیادی بر بازی خواهند داشت.

امروزه تلویزیون‌ها بیشتر با سیستم صوتی جداگانه مانند اسپیکر، ساندبار و… عرضه می‌شوند که باعث بهبود سیستم‌های صوتی شده‌اند.

تلویزیون های LCD/LED یا OLED؟

از سال 2019 تعداد تلویزیون‌های OLED در بازار بیشتر شده و طرفداران بیشتری نیز پیدا کرده‌اند.

با آمدن این تلویزیون‌ها، سطح کیفی و لذت گیم‌‍ها نیز بیشتر شدند.

به راحتی می‌توان گفت تلویزیون‌های OLED جزو بهترین تلویزیون‌های گیمینگ می‌باشند و نسبت به تلویزیون‌های LCD/LED برتری دارند. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد قیمت می‌باشد.

قیمت تلویزیون‌های OLED در مقایسه با تلویزیون‌های LCD/LED بیشتر می‌باشد.

اما اگر قیمت اهمیت چندانی برای شما ندارد‌، حتما از تلویزیون‌های OLED استفاده کنید.

۶ تلویزیون برتر گیمینگ

۱. تلویزیون OLED 854 فیلیپس

این تلویزیون در اندازه‌های 55 و 65 اینچی ارائه شده و دارای نمایشگر 4K Ultra HD OLED بوده و جنس نمایشگر آن a p s ( ضد ضربه و نشکن ) می‌باشد که برای بازی بسیار مناسب می‌باشد.

همچنین تلویزیون فیلیپس OLED 854 از موتور پیکسل P5 Pro Perfect Picture Engine بهره می‌برد و سرعت عمل آن 5000 PPi می‌باشد که هر نوع بازی را به راحتی پخش می‌کند.

همچنین این دستگاه دارای 4 خروجی HDMI بوده و از +HDMI 10 نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های بارز این تلویزیون که آن را از دیگر تلویزیون‌ها متمایز می‌کند، ویژگی امبیلایت این تلویزیون می‌باشد.

امبیلایت به این معنی می‌باشد که در پشت تلویزیون چراغ‌هایی وجود دارند که رنگ‌هایی که در تلویزیون در حال پخش شدن می‌باشند را از چراغ‌های پشت به روی دیوار می‌اندازد.

با وجود این ویژگی می‌توانید ساعت‌ها در بازی غرق شده و از گیم خود لذت ببرید.

در مجموع یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ ، تلویزیون OLED 854 فیلیپس می‌باشد.

مشاهده کامل مشخصات این تلویزیون + خرید تلویزیون OLED 854 فیلیپس

نسخه ۶۵ اینچی این تلویزیون

۲. تلویزیون LG B9 OLED

یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 4K که تا به حال معرفی شده است، تلویزیون B9 ال جی می‌باشد.

مانند اکثر تلویزیون‌های OLED، کیفیت کنتراست تصویر را با کنتراست بی‌نهایت و هندلینگ عالی به شما ارائه می‌دهد.

زاویه دید گسترده آن برای بازی‌های co-op ( بازی‌های مشارکتی ) با گروهی از افراد و دوستان عالی بوده و حتی در روشن‌ترین شرایط نورپردازی، بازتاب‌های فوق‌العاده خوبی دارد.

از آنجایی که OLED ها می‌توانند پیکسل‌های جداگانه را خاموش کنند‌، یکنواختی رنگ سیاه تصویر عالی است.

با استفاده از OLED ها ، زمان پاسخگویی تقریباً لحظه به لحظه است، بنابراین صحنه‌های پر سرعت واضح به نظر می‌رسند.

اگر آن را با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، تاخیر در ورودی و پشتیبانی از VRR ترکیب کنید، تقریباً یک تلویزیون عالی برای یک تجربه بازی همه جانبه خواهید داشت.

البته همیشه موضوع مخوف حفظ موقت تصویر و سوزش دائمی وجود دارد که می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که عناصر استاتیک در مدت زمان طولانی مانند رابط کاربری یک بازی در همان مکان نمایش داده شوند.

به گفته این، اگر محتوای متنوعی را تماشا می‌کنید و همیشه همان بازی را بازی نمی‌کنید، بعید به نظر می‌رسد مسئله مهمی باشد.

یکی دیگر از نقاط ضعف این تلویزیون دقت رنگ نسبتاً ضعیف آن است، بنابراین اگر به تولید مثل دقیق رنگ دقت می‌کنید، کالیبره شده است.

با توجه به نرخ تجدید متغیر آن، باید بدانید که پشتیبانی از FreeSync ، G-SYNC و HDMI Forum VRR را شامل می‌شود که دیدن آن در تلویزیون بسیار نادر است و از آن بسیار استقبال می‌شود.

و در آخر این که، اگر روی Xbox One یا رایانه شخصی بازی می‌کنید، می‌توانید از “Auto Low Latency Mode” خود استفاده کنید که به طور خودکار با راه اندازی یک بازی، حالت “Game” را فعال می‌کند، و اطمینان می‌دهد که همیشه کمترین میزان ورودی را دارید.

در کل ، این یک تلویزیون فوق‌العاده برای گیمرهای جدی است.

۳. تلویزیون LG C9 OLED

این تلویزیون یک جایگزین با صحت رنگ بهتر برای تلویزیون LG B9 OLED می‌باشد. اگر به دقت رنگ اهمیت می‌دهید اما برای انجام کالیبراسیون برنامه ریزی نمی‌کنید، به LG C9 OLED نگاهی بیندازید.

عملکرد آن بسیار مشابه LG B9 OLED است. با این حال، دقت رنگ خارج از جعبه به طور قابل توجهی بهتر است.

این باعث درخشان‌تر شدن شده تا یک تجربه HDR حتی بهتر داشته باشید و استفاده از شیب آن بهتر است و این باعث باندینگ شدن کمتر می‌شود.

به غیر از این‌، این دو خواهر و برادر ویژگی‌های یکسانی دارند و هر دو در WebOS LG، یک پلتفرم کاربر پسند با یک کتابخانه بزرگ از برنامه‌ها اجرا می‌شوند.

به طور کلی، اگر به دقت رنگ دقت نمی‌کنید، B9 انتخاب بهتری است زیرا عملکرد تقریباً یکسانی را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهد. اما اگر می‌خواهید تلویزیون دقیقاً رنگی بدون نیاز به کالیبراسیون داشته باشید، با C9 همراه شوید.

۴. تلویزیون Q70R سامسونگ

سامسونگ Q70R یک تلویزیون 4K چشمگیر از ترکیب QLED  ساخته شده در سال  2019 است.

این تلویزیون با پنل VA است که از کنتراست برجسته، یکنواختی عالی سیاه و روشنایی برجسته چشمگیر برخوردار است و این تلویزیون را برای هر دو اتاق روشن و تاریک مناسب می‌کند.

 هندلینگ حرکت این تلویزیون بسیار عالی است و رنگ‌ها کاملا به واقعیت نزدیک هستند. با تکنولوژی نقطه کوانتومی منحصر به فرد سامسونگ، صحنه‌های تاریک یا روشن به شما رنگ‌های واقع‌گرایانه ارائه می‌دهد.

تلویزیون Q70R دارای سرعت رفرش 120 هرتز و زمان پاسخگویی کم است؛ به این ترتیب از ویژگی‌های اختیاری قاب سیاه برای افزودن تاری بیشتر استفاده نمی‌کند. علاوه بر این، این تلویزیون از فناوری نرخ تجدید متغیر FreeSync AMD برای تجربه یک بازی تقریباً بدون اشک ( tear-free ) جلوگیری می‌کند.

۵. تلویزیون Q9F سامسونگ

Q9F بهترین تلویزیون 4K 2018 و به تبع آن یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ است.

حاشیه های تلویزیون از لحاظ ضخامت متوسط هستند ولی کاملا زیبا به نظر می رسند.

در حالی که OLED ها برای تیره‌ترین رنگ‌ها بهترین هستند، فناوری QLED سامسونگ وقتی به رنگ‌های پر جنب و جوش و تضادهای واضح می‌رود، کار خود را به درستی انجام می‌دهد.

اگرچه اکنون Q90R پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود ولی تمام امکانات موجود در این پرچمدار در مدل q9f نیز موجود است که می‌توانید با نصف قیمت خریداری کنید.

ویژگی اصلی این تلویزیون این است که واضح‌ترین HDR را بین تلویزیون‌ها در دسترس قرار می‌دهد.

محتوای 4K تلویزیون q9f خیره‌کننده به نظر می‌رسد،

این تلویزیون کار فوق‌العاده‌ای را برای بالا بردن تصاویر منظم HD و حتی محتوای SD انجام می‌دهد و باعث می‌شود که تصاویر رنگی‌تر و نرم‌تر به چشم بیاید.

این یک نمایشگر همه جانبه فوق‌العاده است. به لطف نمایشگر کامل تصویر LED آرایه‌ای کامل و صفحه نمایش ضد انعکاس، تصاویر فوق العاده‌ای را شاهد خواهید بود.

علاوه بر این، صدای این تلویزیون نیز حتی با وجود تاکید آن بر هدفون و هندزفری، بسیار خوب بوده که چیزی غیرمعمول و فوق‌العاده است. 

با استفاده از بلندگوهای SONOS خارجی،  در نهایت دریافتیم که Q9F یکی از بهترین صدا ها را تحویل می‌دهد.

۶. تلویزیون X900F سونی

اگر چه مجموعه تلویزیونی LCD X900F در سال 2018 به بازار آمد اما هنوز هم خیلی در دسترس می‌باشد.

و به راحتی، سن نسبی آن‌ها بدان معنی است که آنها هنوز هم در قیمت‌های انبوه کاهش می‌یابند.

در حقیقت اگر اکنون یکی از این موارد را خراب کنید، واقعاً یک تلویزیون با برند بزرگ متوسط ​​با قیمت یک سطح ورودی دریافت می‌کنید.

نکته اصلی موفقیت آن این است که علی رغم قیمت مناسب، آن‌ها از نور مستقیم LED با کمبود محلی استفاده می‌کنند – مانند Samsung Q8FN.

در بسیاری از مناطق کم نور “Q8FN” وجود ندارد، اما داشتن چنین نوع تنظیمات نور پس زمینه برای چنین تلویزیون بازی مقرون به صرفه قابل توجه است.

نتیجه عملکرد کنتراست به مراتب بهتر از آن است که بتوانید از هر تلویزیون دیگری در کلاس قیمت آن استفاده کنید.

و همانطور که در طول این مقاله اشاره کردیم، عملکرد کنتراست خوب توسط یک صفحه نمایش برای یک تصویر جالب بازی HDR از اهمیت اساسی برخوردار است.

همچنین خبر بسیار خوبی برای سیستم‌های رنگی Triluminos سری X900F است.

این تلویزیون از پردازش اختصاصی سونی استفاده می‌کند تا عملکرد رنگی گسترده‌تر و ظریف‌تری نسبت به هر تلویزیون دیگری در کلاس قیمت خود داشته باشد.

این بدان معنی است که تصاویر بازی 4K HDR پر جنب و جوش، غنی‌تر و دقیق‌تر به نظر می‌رسند.

اجتناب ناپذیر برای پول خود، X900F از نرخ فریم بالای سری LG OLED E8 یا تغییر خودکار حالت بازی و ویژگی‌های نرخ تجدید متغیر Q8FN سامسونگ پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین از آنجا که از مناطق کم نور کم‌تری نسبت به Q8FN های سامسونگ استفاده می‌کند، در بعضی مواقع اگر در برابر پس زمینه‌های تاریک ظاهر شوید، می‌توانید ناهمواری‌های نوری را در اطراف اشیاء روشن مشاهده کنید.

اگر مجبور باشید از زاویه‌ای تماشا کنید، این اغراق می‌شود.

سری X900F تنها می‌تواند نیمی از میزان روشنایی حاصل از مدل LCD سامسونگ را به خود اختصاص دهد.

در صورت استفاده از پیش تعیین شده بازی، این مجموعه عکس‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته آخر این که هیچ تلویزیون به اندازه X900F مناسب نیست. تمام آن چه در اینجا مهم است این است که X900F به راحتی بهترین سطح تلویزیون برای بازی در محدوده قیمت خود است.

جمع بندی

با وجود پیشرفت چشمگیر در تولید تلویزیون‌ها در سال‌های اخیر، اکثر تلویزیون‌ها رضایت بیشتر مردم رو جلب می‌کنند و برخی تلویزیون‌ها ، تنها برتری‌های کوچکی نسبت به برخی دیگر دارند.

پیشنهاد ما این است که بیش از اندازه درگیر جزئیات نشوید.

در این مقاله سعی کردیم بر اساس میزان قیمت مناسب، کیفیت مطلوب برای اکثریت افراد و ویژگی‌های تلویزیون‌ها بهترین تلویزیون‌های گیمینگ را نام ببریم.

بهترین تلویزیون های گیمینگ

عوامل مختلفی باید درانتخاب تلویزیون های گیمینگ نظر گرفته شود. ابتدا باید مطمئن شوید که تلویزیون حالت بازی اختصاصی دارد که در تنظیمات تصویر گنجانده شده است.. حالت بازی حالت بازی بیشتر پردازش هایی را که تلویزیون های مدرن برای تولید تصویر تمیزتر و نرم تر انجام می دهند ، حذف می کند و در نتیجه سرعت و پاسخگویی بهتری را ارائه می دهد.

شما برای بازی به یک تلویزیون گیمینگ با نرخ رفرش ریت بالا نیاز دارید. بیشتر تلویزیون های فعلی نرخ تازه سازی 60 هرتز را ارائه می دهند ، به این معنی که تلویزیون 60 بار در ثانیه تصویر را تازه می کند. با توجه به اینکه اکثر کنسول ها و بازی های فعلی با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می شوند. با  کنسول های جدید   PS5 و Xbox Series X  نرخ فریم تا 120 هرتز افزایش میابد. اگر تلویزیونی می خواهید که بتواند از عهده بازی های نسل بعدی برآید ، به یک تلویزیون گیمینگی نیاز دارید که از 120Hz  پشتیبانی کند.

جنبه مهم دیگر یک تلویزیون بازی خوب ، زمان تاخیر است که فاصله بین تصویر با فشار دادن دکمه روی کنسول و نمایش تغییر در صفحه است. توصیه می کنیم برای هر بازی کمتر از 30 میلی ثانیه تاخیر داشته باشید ، اما گیمر های حرفه ای بیشتر می خواهند تلویزیون گیمینگ با زمان تاخیر کمتر از 20 میلی ثانیه داشته باشند.

انداره تلویزیون گیمینگ

اندازه عنصر دیگری است که باید در نظر گرفته شود. اندازه تلویزیون است. یک تلویزیون بزرگتر زمینه دید شما را پر می کند و یک تجربه بهتری از بازی را ایجاد می کند. راهنمای ما به این سوال پاسخ می دهد:  به چه اندازه تلویزیونی نیاز دارم؟

یک نکته اضافی که باید در نظر گرفت ، طراحی فیزیکی تلویزیون است. هرچه حاشیه تلویزیون نازک تر باشد ، بازی و به طور کلی تصویر بهتری خواهید داشت.

آنچه برای بازی خود به آن نیاز دارید

پلتفرم های بازی و آنچه آنها از یک تلویزیون گیمینگ میخواهند در جدول زیر درج شده است.

کنسول     استاندارد HDMI     وضوح و نرخ تازه سازی

PS5 ، Xbox Series X         HDMI 2.1             8K @ 60Hz یا 4K @ 120Hz

PS4 Pro ، Xbox One X ، Xbox One S          HDMI 2.0             4k @ 60Hz

نینتندو سوییچ ، PS4 ، Xbox One      HDMI 1.4             1080p و 720p

اگر به دنبال بهترین تلویزیون ها برای استفاده از خدمات سرگرمی مانند دیزنی پلاس ، بهترین تلویزیون ها برای تماشای فیلم و بهترین تلویزیون ها برای PS4 و Xbox One هستید – یا حتی بازی های نسل بعدی برای شما که نیستید تمام مواردی که به ویژگی هایی مانند 120 هرتز ، VRR و ALLM علاقه مند هستند. در اینجا شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

با توجه به این نکته که استاندارد  4K دیگر برای تلویزیون ها تازگی ندارد. امروزه به این معنی است که ما در انتخاب خود آسوده تر هستیم. یافتن یک تلویزیون گیمینگ بد برای بازی کردن سخت تر است. همچنین ، هر یک از تولیدکنندگان بزرگ به طور مرتب مدل های بیشتر و به روز شده ای را عرضه می کنند تا انتخاب سخت تر شود.

وقتی نوبت به انتخاب بهترین تلویزیون گیمینگ برای شما می رسد ، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند. اول از همه ، این احتمال وجود دارد که تلویزیون صرفاً برای بازی مورد استفاده قرار نگیرد. بنابراین باید مطمئن شوید که از نظر اندازه ، قابلیت استفاده و کارایی برای استفاده روزمره برای خانه مناسب است. یک تلویزیون گیمینیگ خوب گرانترین تلویزیون گیمینگ نیست. طیف وسیعی از تلویزیونهای 4K  که اکنون در دسترس هستند ، با هزینه بسیار کمتری یک تلویزیون گیمینگ محسوب می شوند.

اصطلاحات خاصی که در یک تلویزیون گیمینگ استفاده میشود

4K

این مورد وضوح تصویری است که می تواند توسط تلویزیون شما نمایش داده شود. 4K به رزولوشن 3840×2160 پیکسل اشاره دارد. برخی از پخش کنندگان یا تولیدکنندگان از آن به عنوان UHD یا Ultra HD نیز یاد می کنند. اساساً ، اگر یک تلویزیون بتواند تصاویر را در 3840×2160 پیکسل نمایش دهد ، می توان آن را تلویزیون 4K نامید. PS5 و Xbox Series X می توانند سیگنال را با کیفیت 4K تولید کرده و آن را به تلویزیون 4K شما ارسال کنند. امروزه تمام تلویزیون های بازی مدرن 4K هستند.

HDR

HDR به معنای محدوده دینامیکی بالا است. تقریباً همه تلویزیون های 4K به صورت استاندارد با HDR ارائه می شوند و این فناوری برای پردازش رنگ در بازی ها ، فیلم ها و نمایش های تلویزیونی به کار می رود. HDR هم معنی با کنتراست نیست. بلکه فناوری ایست که باعث می شود تفاوت بین رنگها بیشتر به چشم بیاید. سازندگان بازی و توسعه دهندگان می توانند از HDR برای جزئیات بیشتر در خلاقیت خود استفاده کنند. در درجه اول ، از HDR برای افزایش رنگ تصویر با زنده تر نشان دادن رنگ ها ، و در نتیجه تضاد بیشتر آنها استفاده می شود. حداقل استاندارد برای HDR روشنایی 400 نیت است.

OLED

این کلمه مخفف دیود ساطع کننده نور آلی است و نوعی پنل تلویزیون است. اساساً پنل های LCD و پلاسما برای ایجاد تصاویر روی صفحه به چیزی به نام نور پس زمینه نیاز دارند. اما پنل های OLED نیازی به آن ندارند.با تلویزیون های OLED می توان هر LED روی صفحه را به صورت جداگانه روشن کرد.

این همان چیزی است که عمق رنگ سیاه را در تلویزیون های OLED امکان پذیر می کند. با قابلیت خاموش کردن کامل هر LED جداگانه ، شما لبه های واضحی را بر روی تصاویر دریافت می کنید زیرا به هیچ وجه نور پس زمینه وجود ندارد..

QLED

این فناوری متعلق به سامسونگ است و مخفف دیود ساطع کننده نور کوانتوم است. نقاط کوانتومی ذراتی هستند که برای ایجاد یک تصویر روی صفحه روشن می شوند و می توانند بسیار روشن تر از LED ها باشند. این بدان معناست که تلویزیون های QLED نسبت به هر نوع صفحه دیگر رنگ های روشن تر و کنتراست بهتری را ارائه دهند.

این پنل مانند تلویزیون های معمولی 4K هنوز هم دارای نور پس زمینه است و می تواند تفاوت زیادی را در مورد سطح سیاه ایجاد کند. QLED ها با نور پس زمینه نه تنها می توانند رنگ های زنده را تحویل دهند ، بلکه می توانند تصاویر واضح و سیاه را تولید کنند. در نتیجه میتوانند با OLED ها رقابت کنند. این باعث می شود که آنها برای بازی عالی باشند..

زمان پاسخ (Response Time)

هنگام بحث در مورد تلویزیون های گیمینگ ، چیزهای زیادی درباره زمان پاسخگویی یک صفحه نمایش خواهید شنید. این اساساً سرعتی است که یک رنگ می تواند در تلویزیون شما تغییر کند (مثلاً از سیاه به سفید و از سفید به سیاه). اکثر تلویزیون های 4K سرعت پاسخگویی سریعتر از آنچه ما می توانیم درک کنیم ، دارند. بنابراین تفاوت خاصی در گیم پلی اکثر بازی ها به جز بازی های شوتری ندارد. با این حال ، گیمر ها خواهان یک تلویزیون با سریعترین زمان پاسخ ممکن هستند.

نرخ تجدید (Refresh Rate)

رفرش ریت سرعتی است که تلویزیون می تواند یک تصویر را تازه سازی کند (و نباید آن را با زمان پاسخ اشتباه گرفت). اساساً ، اکثر تلویزیون ها 60Hz-120Hz را ارائه می دهند.اگرچه هیچ تلویزیون 4K نرخ رفرش ریت بالاتری ندارد و اگر نرخ 144Hz یا حتی 240Hz می خواهید ، به یک مانیتور گیمینگ نیاز خواهید داشت.

 

به عنوان مثال یک تلویزیون 60 هرتز 4K ، میتواند 60 بار در ثانیه تصویر را تازه کند. اگر تلویزیون نرخ 120 هرتز داشته باشد. تصویر دو برابر صاف تر خواهد شد. و متوجه می شوید که با سرعت نرم حرکت روی صفحه ظاهر می شود. “حالت های بازی” بسیاری از تلویزیون ها ، با پایین آوردن سایر مشخصات نمایشگر (به عنوان مثال کاهش روشنایی تصویر) ، میزان تازه سازی را به طور مصنوعی افزایش می دهند.

HDMI

این اصطلاح مخفف High Definition Multimedia Interface است و کابل اتصال استاندارد بین تلویزیون 4K شما و اکثر دستگاه ها است. برای انتقال سیگنال 4K حداقل به کابل HDMI 1.4 نیاز دارید ، اگرچه اکثر HDMI های مدرن ورژن 2.0 هستند که قادر به انتقال سیگنال های 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه هستند. اکثر بازی های کنسول های مدرن نمی توانند با سرعت 60 فریم در ثانیه نمایش داده شوند.

بنابراین تا زمانی که کابل 2.0 و پورت 2.0 در تلویزیون داشته باشید ، مشکلی نخواهید داشت. البته در کنسول های نسل نهمی ورژن HDMI 2.1 وجود دارد که قابلیت پخش بازی های 4K با نرخ 120 هرتز در تلویزیون های گیمینگ را دارد.

صدای فراگیر

طراحی صدا همیشه نقشی جدایی ناپذیر در یک تجربه عالی بازی داشته است. گرچه این روزها با ورود بازی های با صدای فراگیر ، تلویزیون های گیمینگ به مرحله دیگری رسیده است. در حقیقت ، کنسول های Xbox One S و Xbox One X حتی از Dolby Atmos پشتیبانی می کنند.

مواردی که باید به آنها توجه کنید این است که آیا بلندگوها رو به جلو هستند یا نه. زیرا تقریباً همیشه صدای مستقیم و تمیزتری به شما می دهد.

خرید و مشاوره از کارشناسان دوزین کالا

قیمت پایین وبسایت دوزین کالا در تلویزیون های گیمینگ شما را در تهیه تلویزیون های متناسب با قیمت خوب اطمینان می دهد و اطلاع از برخی از ویژگی های این تلویزیون های صفحه بزرگ به شما کمک می کند تا یکی از مواردی را که متناسب با نیازهای دید شماست پیدا کنید.

اگر هنوز نمیدانید که چه سایز تلویزیون ، چه برندی و با چه بودجه ای بخرید میتوانید از تیم پشتیبانی دوزین کالا تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۱:۳۸ توسط:Diamond موضوع: تلویزیون نظرات (0)